THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, May 26, 2010

Bicara Hati


Alhamdulillah...selesai segalanya.....gembira tak terkata kerana semester ini berakhir juga....

Akhirnya dapat jua aku menyiapkan semua projek final...cuma tinggal satu semester saja lagi untuk aku menghabiskan pengajian ini...

Alhamdulillah....Syukur kehadrat Illahi dengan limpah kurniaanNya aku masih mampu menghabiskan semester ini...dengan ilmu yang diberikanNya akan aku gunakan sebaik yang mungkin...

diri ini...

hanyalah seorang pengembara di bumi Allah...
tiada apa yang menjadi milikku melainkan segalanya pinjaman dariMu...
dariMu aku datang, kepadaMu jua aku akan kembali...
sesungguhnya aku inginkan keredhaan dariMu dalam setiap apa yang aku lakukan & setiap apa yang bakal aku tempuhi, hanya padaMu aku berserah...
moga akan diberikan ketabahan & kekuatan iman serta sentiasa di dalam pimpinanMu dalam menempuh liku-liku kehidupan di dunia yang fana & yang penuh onak ini sebelum menuju ke alam yang abadi...amin


BISMILLAH...

Di hadapanMu aku bersujud
Di hadapanMu aku bermunajat
Menginsafi atas segala kealpaan diri
Mengakui akan kelemahan diri
PadaMu aku bermohon
PadaMu aku mengadu
Agar diberikan kekuatan
Untuk aku terus berada di atas jalan yang diredhai
Walau ujian tidak pernah sunyi
Yang sering mengetuk diri
Mengingatkan aku untuk kembali kepadaMu
Kini ku sedar akan kelemahan diri
Harapan & pergantunganku hanya padaMu Ilahi
Agar diri tidak bisa jauh dariMu

Ku pohon maghfirah dariMu
Sesungguhnya tiada yang dapat mengampuni dosa2ku
Melainkan Engkau Ya Rabb dengan sifatMu, Ya Ghaffur
Pimpinlah aku dalam redhaMu dan bekalkan kekuatan
Untuk aku sentiasa mengingatiMu
dan dalam aku memperbaiki amalanku

Ya Allah, kurniakan aku ilmu yang bermanfaat
Sebagai panduan hidup di dunia ini
Terimalah amalku yang sekelumit cuma
Hasil dari ilmu ibarat air laut di celahan kuku
untuk bekalanku di akhirat sana
dan untung nasibku adalah dari rahmat Mu Ya Rahman

amiiinn Ya Rabbal 'Aalamiin

...segala puji bagi Allah & kepadaNya kita mohon keampunan...

Hamba Illahi
Jamadil Akhir 12 1431 H

0 comments: